Intens Wildlife Community Conservation

All inclusive ZimZam

Je beleeft

Feest! Kusafiri mag in samenwerking met Wilderness safaris een unieke reis aanbieden! Wilderness safaris heeft meer dan 35 jaar ervaring in community conservation en high end safaris. Kusafiri ondertussen ook al wat jaren en samen bieden wij deze indepth safari aan! De reis vindt plaats van 13-23 november en dat is het randje van het droge en het groene seizoen. Hierdoor zijn de dieren nog goed te zien omdat ze rondom de waterbronnen zitten, maar beginnen ze al aan te sterken, omdat er weer vers voedsel is. Kortom ideaal! Doordat we met Wilderness gaan, zijn de accommodaties en services van zeer hoge kwaliteit, maar de gidsen nog veel beter! Onze favoriet Kingsley is een van de gidsen!

Waanzinnige safaris met grote kans op cheetah, Painted dogs, leeuwen en sabel en paardantilopen! Er is diepgang in de vorm van lezingen van promovendi, excursies naar projecten zoals Eratamare van Osotua foudnation, of het vrijlaten van Painted Dogs, anti poaching, lokale gemeenschappen en nog veel meer. Het wordt niet alleen leeuwen tellen, maar we leren ook daadwerkelijk over het ecosysteem en alle interacties tussen dieren! Accommodatie, eten, drinken, vervoer, excursies zitten allemaal inbegrepen. Van Harare vliegen we naar Mana Pools. Na drie nachten in Ruckomechi vliegen we naar Hwange. Vanaf Hwange hebben we een lange reisdag waarin we soft alliance van Brent Stapelkamp en een olifantenweeshuis van Jos bezoeken. Om bij te komen lunchen we in het leuke dust road restaurant, waar we alles leren over de Zimbabwaanse keuken. Na een bezoek aan de Vic Falls, puffen we uit in het Look Out Cafe om daarna naar Toka Leya te rijden. Goed nieuws! Eenmaal aangekomen zijn we op tijd voor de sun downer met fabuleus uitzicht op de Zambezi en kunnen we de volgende ochtend uitslapen! Na drie dagen vliegen we via Livingstone weer terug naar Europa!

Je gaat naar

En weet je wat echt  uniek is? De kampen blijven speciaal voor ons open! Ruckomechi ligt in een grote privéconcessie van 4200 hectare in het hart van het Mana Pools National Park in de Zambezi-vallei. Helemaal voor ons alleen! We hebben een spectaculair uitzicht op de brede stromende rivier, het aangrenzende bos en de bergen van de helling van de Rift Valley. Hier lopen de hippos ’s nachts voor de tent, zie je olifanten verkoeling zoeken in het water. Mana Pools National Park ligt in het hart van de Zambezi-vallei. Het gebied biedt grote concentraties buffels en olifanten, terwijl roofdieren zoals leeuwen, wilde honden, luipaarden en cheeta’s vaak worden waargenomen. Grote kudu’s, Burchell’s zebra’s, impala’s, wrattenzwijnen en gewone waterbokken zijn te zien op de omliggende vlakten en het grommen van nijlpaarden is de hele dag te horen. Hier gaan we op boot, auto en nacht safari en kan er op basis van wie zich het eerst aanmeldt een star bed gereserveerd worden.

Na dit wervelend begin vliegen we naar Hwangwe national park. Zelf ben ik dol op kleine vliegtuigen, je kunt de olifanten zien lopen en niets leuker is dat je misschien wel weer even moet opstijgen omdat er een wrattenzwijn over de airstrip loopt. Dat betekent in Hwange ruim 52300 hectare voor ons alleen. In deze consessie die maar 3.6% van Hwangwe omvat, hebben ze 32% van de olifanten, 75% van de Elandantilopen en 50% van de sabelantilopen geteld. Hier hebben we game en night drives, nature walks en is er een hide waar de dieren op een paar meter poseren voor die ene fantastische foto!  Hwange’s mix van verschillende veld- en landschapstypen betekent dat gameviewing het hele jaar door uitstekend is. Hier zie je vaak leeuwen, grote kuddes olifanten, buffels, cheeta’s, luipaarden, gevlekte hyena’s, giraffen, sabel antilopen, blauwe gnoes, impala’s, waterbokken en reedbokken.

Tot rust en afwisseling gaan we via een lange, maar erg interessante reisdag naar de Zambezi. Onderweg stoppen we bij een of twee projecten, hebben we een traditionele (ja en het is echt lekker) lunch in Dust road en zien we de Vic Falls. Aan de Zambezi drinken we dan onze sundowner.

Toka Leya kijkt uit over eilanden in de machtige Zambezi-rivier. Hier gaan we met een bootsafari de rivier ontdekken en zien we hippo’s olifanten, krokodillen en een grote hoeveelheid vogels. We verblijven in het Mosi oa Tunya park waar buffels, giraffen wildebeesten en sinds kort witthe neushoorns teruggebracht zijn. Het is een ideaal einde van je Afrikaanse safari. Ochtendverkenningen van de rivier, het omliggende Mosi-oa-Tunya National Park, een bezoek aan livingstone met zijn museum en markt of de nabijgelegen Victoria Falls kunnen worden gevolgd door een rustige middag in onze spa of het beoefenen van ontspannende yoga op het panoramische dek van de gym…

Je verblijft in

Ruckomechi  heeft twaalf ruime tenten in safaristijl van het kamp (inclusief drie familietenten) met grote veranda’s die allemaal een spectaculair uitzicht hebben en waar je makkelijk een glimp van wilde dieren ziet. Onze voetafdruk op dit ongerepte gebied is beperkt door houten loopbruggen tussen de units en het hoofdgedeelte waar naast de eet-, bar- en loungeruimte  een overloopzwembad, een zonneterras voor uitgebreide maaltijden en een gezellige vuurplaats voor nachtelijke bijeenkomsten is. Ook kun je in bad met een fantastisch uitzicht op de rivier.

Litlle Makololo olo ligt in het hart van een van de beste gebieden het de hoogste percentage wilde dieren in Hwange National Park. Het kijkt uit over een levendige waterpoel en je geniet van de volledige privacy. De zes traditionele tenten van het kamp zijn ruim en hebben een eigen badkamer, met binnen- en buitendouches. Zonne-energie wordt gebruikt voor tentverlichting en om water te verwarmen, allemaal voor een lichtere ecologische voetafdruk.
De tenten zijn verbonden met het hoofdgedeelte door teakhouten loopbruggen. In het hoofdgedeelte geeft een mopaneboom schaduw in het midden van het kamp. En is er een aparte eet- en woonkamer met een open haard voor die gezellige en stoere verhalen onder de sterrenhemel. Een verhoogd pooldeck, dat ook de bar en de ontbijtkamer beschermt, biedt een suggestief uitzicht op het drukbezochte waterpoel voor het kamp.

Toka Leya ligt aan de Zambezi en met je sundowner in de hand zie je de zonsondergang een prachtig licht werpen op de stroomversnellingen.  Het kamp heeft 12 kamers die hoog boven de grond verbonden zijn met elkaar. Hier kun je achter de schermen kijken naar het bomen plant traject, hun biogasinstallatie en andere duurzame initiatieven. Pas wel op voor de apen die ten allen tijden zullen proberen je tent binnen te glippen!

Kusafiri

Private Travel Designer

Sinds 2001 organiseer ik reizen naar Afrika. Daarnaast heb ik er gewoond en werk ik er regelmatig. Door deze rijke kan ik uw wensen goed vertalen in mooie en exclusieve reis. bijzondere en kleinschalige locaties en accommodaties. Bijzondere ervaringen en gewoon heel erg genieten staan centraal!

Contact

Westwagenstraat 72, 4201 HJ, Gorinchem

Nederland

info@kusafiri.nl

(+31) 183 - 615015

(+31) 6 - 14451891

Connect

Open chat
Heeft u een vraag? Stel hem hier!
Hallo, hoe kunnen wij u helpen?